Köpvillkor

Köpvillkor – NordicFind

Om NordicFind

NordicFind har sitt säte i Stockholm.

Om du vill komma i kontakt med oss, vänligen mejla till kontakt@nordicfind.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter, så återkommer vi så snart som möjligt.


Beställning

När du genomfört ett köp hos oss skickas en orderbekräftelse till den e-postadress du angav vid beställningen. Bekräftelsen innehåller alla uppgifter om produkter, priser, samt fakturerings- och leveransinformation.

Om något i orderbekräftelsen är felaktigt, kontakta oss snarast via kontakt@nordicfind.se.


Leverans

Våra normala leveranstider är 4–10 arbetsdagar. Observera att beställningar lagda under helger skickas tidigast nästkommande måndag.

Vid eventuella leveransförseningar som vi inte meddelat dig i förväg, kontakta oss via e-post på kontakt@nordicfind.se.


Priser

Alla priser på webbplatsen anges i SEK inklusive 25% moms. Vi reserverar oss för prisändringar, tryckfel, samt eventuella prisfel på grund av tekniska eller mänskliga misstag. Vi förbehåller oss rätten att korrigera priset i efterhand.


Ångerrätt

Som konsument har du enligt lag rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du mottagit varan.

5.1 Så använder du ångerrätten:

Skicka ett e-postmeddelande till kontakt@nordicfind.se där du tydligt anger:

  • Ditt namn

  • Adress

  • E-postadress

  • Ordernummer

  • Vilka varor du vill returnera

Returnera varan senast 14 dagar efter att du meddelat oss. Du ansvarar själv för returfrakt, paketering och produktens skick. Produkten ska returneras väl förpackad och i originalförpackning.

Vi förbehåller oss rätten att göra avdrag på återbetalningsbeloppet vid använd eller skadad produkt.

5.2 Ångerrätten gäller inte för:

  • Varor med bruten plombering som avser hygien eller hälsa

  • Ljud- eller bildupptagningar med bruten försegling

  • Specialtillverkade produkter

  • Tjänster som du uttryckligen begärt ska påbörjas under ångerfristen

  • Varor som snabbt försämras, t.ex. livsmedel

  • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter


Reklamation och klagomål

Vi kontrollerar alla produkter innan de skickas. Om en vara är skadad eller felaktig vid mottagandet har du rätt att reklamera enligt gällande konsumentlagstiftning.

Innan du returnerar en defekt produkt, kontakta oss via kontakt@nordicfind.se.

6.1 Så reklamerar du:

Skicka ett mejl till kontakt@nordicfind.se med:

  • Namn

  • Adress

  • E-post

  • Ordernummer

  • Felbeskrivning (gärna med bilder)

Vid godkänd reklamation ersätter vi dig enligt lag och står för returfrakten. Vi förbehåller oss rätten att neka reklamation om produkten inte är felaktig enligt lag. Vi följer alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer (arn.se).


Ansvarsbegränsning

Vi ansvarar inte för indirekta skador, förseningar eller fel som orsakats av omständigheter utanför vår kontroll (Force Majeure) såsom arbetskonflikt, brand, krig, myndighetsbeslut eller uteblivna leveranser från leverantörer.

Vi ansvarar inte heller för förändringar i produkter som sker hos tillverkaren och är utanför vår kontroll.


Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, slutförsäljning, samt att bilder på webbplatsen inte alltid exakt återger produkternas färger och detaljer på grund av bildskärm eller fototeknik.


Cookies

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på vår webbplats. En cookie är en liten textfil som sparas på din enhet. Du kan själv ställa in din webbläsare för att neka cookies. Mer information finns på Post- och telestyrelsens webbplats.


Personuppgifter

Genom att handla hos NordicFind accepterar du vår integritetspolicy. Vi samlar bara in uppgifter som är nödvändiga för att behandla din beställning. Vi säljer aldrig dina uppgifter vidare.

10.1 Vad vi samlar in:

  • Namn

  • Adress

  • Telefonnummer

  • E-postadress

  • IP-adress

  • Köphistorik

Vi sparar uppgifter endast så länge det krävs för att uppfylla vårt avtal eller följa lagkrav.

10.2 Delning av uppgifter:

  • Betalleverantörer (ex. Klarna): Vi delar nödvändiga uppgifter för att kunna genomföra köpet.

  • Fraktbolag (ex. PostNord): Vi delar information för att kunna leverera din order och skicka aviseringar.

  • Nyhetsbrev: Om du prenumererar kan din e-postadress delas med vårt nyhetsbrevsverktyg.

10.3 Dina rättigheter:

  • Du har rätt att begära utdrag av dina uppgifter.

  • Du kan begära rättelse eller radering.

  • Du har rätt att när som helst återkalla ditt samtycke till marknadsföring.

Vi använder branschstandarder som SSL/TLS för säker hantering av data.


Ändringar i villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst uppdatera dessa villkor. Ändringar publiceras på webbplatsen och gäller från det att du genomför ett köp eller besöker sidan.


Tvister

Om en tvist uppstår som inte kan lösas genom vår kundtjänst, kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) via arn.se. EU-kunder kan använda EU-kommissionens plattform för tvistlösning: ec.europa.eu/consumers/odr

Vi följer beslut från ARN. Svensk lag tillämpas vid tvist.